Mongolija: į šalį iš vaikystės “markučių” III

shutterstock_319201982

Po karštos, sekinančios, bet nepamirštamos Gobio dykumos svajojome tik apie vandenį ir gaivą. Nuostabu, kad Mongolijoje gali rasti pačius įvairiausius kontrastus.Milžiniška šalis neturi priėjimo prie jūros, tad kitas mūsų kelionės tikslas buvo  Hovsgol ežeras šiaurėje.

Dainuojantys autobusai

Mongolijos mikroautobusiukai dažniausiai važiuoja ne nustatytu laiku, o kai užsipildo visos tuščios vietos. Ne, ne sėdimos vietos, o beveik visa autobuso erdvė – ant dviviečių sėdynių sėdima trise (vaikai laikomi ant kelių), visi praėjimai,laipteliai taip pat užsėsti. Dar gerai pasispaudžiam ir į kelią. Vairuotojai leidžia labai specifines popfolkloro audiokasetes. Smagiausia, kai visi dainuoja kartu – nežinia, ar žodžiai, ar melodija nesuprantamesni. Žiūrėdama, kaip žmonės sėdėdami miega ant atsarginių padangų, kelmų ar dar bala žino ko, kaskart pagalvodavau, kaip į naudą išėjo ankstyvas balansavimo ant arklio mokymasis.

SSRS salelė

Mongolija niekada nebuvo Sovietų Sajungos sudėtyje, tačiau buvo jai lojali komunistinė respublika. To laikmečio liudijimų daug:Ulan Batoro architektūra,išnaikintas budizmas, iki dabar išlikęs vyresniosios kartos prielankumas Rusijai.Tačiau vis tiek nustebom aptikę ne šiaip sau liudijimą,o kone SSRS liekaną –  antrą pagal dydį mongolijos miestą Erdenet.Sovietmečio skulptūros, Markso  ir Lenino citatos ant blokinių daugiabučių, daug Rusijos piliečių, kurie jau seniai čia gyvena ir dirba kasyklose (Mongolijoje gausu žemės turtų), o nuobodulį prablaško vietiniuose baruose.

Vieta atsigauti

Vienas svarbesnių dalykų kelionėse – pasverti savo jėgas ir nepersistengti. Mums teko pasimokyti iš savo klaidų… Hovsgol ežero vakarinį krantą pasiekėme ne tik nenusipurtę Gobio dulkių, o dar ir pasidengę naujomis, bei numetę nemažai svorio. Bet pataikėme ten, kur reikia. Į kempingą Garage24 (http://www.4thworldadventure.com/excentre.html). Karštas dušas, skalbyklė, nuolat degantis židinys, puikus maistas (bene skaniausias ragautas Mongolijoje), keliautojai iš viso pasaulio, besikeičiantys patirtimi, o aplink – tik gamta.

Mongolija,

Dviese apsigyvenome jaukioje, tvarkingoje ir autentiškoje jurtoje – įdomi patirtis ir kokybiškas poilsis.

Kai siela ima šokti ir dainuoti

Hovsgol – stulbinanti gamtos dovana. Tai antras pagal dydį neįtikėtino mėlynumo ir tyrumo Mongolijos ežeras. Aplink neaukšti kalnai, kedrų miškai, nuostabaus grožio pievos (tiek skirtingų gėlių vienoje pievoje dar nebuvau mačiusi), daug paukščių, drugelių.Taip radau ir tą, atviliojusį mus į Mongoliją, – drugelį iš mano vaikystės pašto ženklų kolekcijos.

Mongolija,

Palapinę pasistatėm prie pat ežero – saugu, patogu ir žavu. Maudynės šaltai gaiviame vandenyje, ramybė, gamta ir jokių žmonių tiek ilgai, kiek širdis geidžia.

Buvom pirmieji žmonės, kuriuos po dviejų mėnesių pertraukos sutiko į civilizaciją grįžtantis niujorkietis. Labai smagu  po kalnus ir miškus pasijodinėti arkliais.

Kiek daug telpa žodyje “Mongolija”. Šalis paauglė

Visą mėnesį keliaudami po Mongoliją taip ir nesugebėjome apibrėžti, kokia ji. Tai didelė šalis – tiek plotu, istorija, tiek gamtos, kraštovaizdžio ir žmonių gyvenimo būdo įvairove. Susidūrimas su kita kultūra visada – labai įdomus, išklibinantis stereotipus ir praplečiantis mąstymą. Patirti įspūdžiai – neišdildomi. Kuo daugiau laiko praeina, tuo sunkiau patikėti,  kad visa tai patyrėme mes.